PROJECT OVERVIEW
22 wrzesień 9,15,16 pażdziernik 2022
PARTYCJA, KRÓLOWA SIECI – CYBERMUSICAL
Aby oderwać dzieci od ekranów, poprawić wyniki testów i ocalić ginące zabawy, minister edukacji uruchamia produkcję robotów rozrywkowo-edukacyjnych: baśniobotów. Pierwszy z nich, Librus, trafia do pokoju dziecka, które przed ekranem spędza najwięcej godzin, ma najgorsze wyniki w nauce i trudny charakter. To 13-letnia Partycja, jedynaczka z ADHD, dysleksją i aparatem na zębach, której rodzice pracujący zdalnie w home office kłócą się i obwiniają o złe wyniki córki. Librus pomaga poprawić oceny Partycji, godzi rodziców grając w planszówki i tworząc domowy teatr baśniobotyczny, ale gdy na rynku pojawi się konsola do gier DarkStation – dzieci i dorośli na całym świecie rzucają szkołę i pracę, by przenieść się do wirtualnego miasta zabaw Darkstocku. Także rodzice Partycji zostają wciągnięci przez ekrany i uwięzieni w mieście gier. Dziewczynka wraz z Librusem udaje się do wnętrza sieci, aby uratować rodziców. Partycja i Librus zmierzą się z armią memów, botów i trolli dowodzoną przez generała Zooma, spotkają na swojej drodze influencerów i patostreamerów, odkryją szczepionkę na wirusa ekranozy, poradzą się cyberszeptuchy Bigdaty oraz złamią kody do cyberwięzienia, gdzie trafiają wszyscy, sprzeciwiający się Darknecie – Królowej Ekranów.
Czy dziewczynka i robot edukacyjny pokonają algorytmy nieobliczalnej Darknety, która chce kontrolować myśli, uczucia i sny? Czy w świecie pożeranym przez ekrany jest miejsce na prawdziwą przyjaźń i miłość? Czy najlepszym przyjacielem nastolatki może być robot?